اخبار, تزریق بوتاکس, مقالات

نکات مهم قبل از اولین تزریق بوتاکس

نکات مهم قبل از اولین تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس از محبوب‌ترین روش های جوان سازی پوست صورت می باشد که بیش از ۵۰ سال است در علم پزشکی استفاده می‌شود. در این بخش قصد داریم تا شما را با نکات مهم قبل از اولین تزریق بوتاکس آشنا سازیم، با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: تزریق چربی یا تزریق ژل

نکات مهم قبل از اولین تزریق بوتاکس

با شروع سی سالگی، تقسیم سلولی و کلاژن سازی پوست کاهش می‌یابد و به مرور نشانه‌های پیری بر روی صورت نقش می‌بندند. بدین ترتیب میتوانیم بگوییم که سی و چهل سالگی زمان مناسبی برای تزریق بوتاکس است البته بسیاری از افراد با سنین کمتر نیز اقدام به بوتاکس درمانی میکنند.

1. انتخاب یک مرکز تزریق بوتاکس مناسب

در حال حاضر بدلیل استقبال از این روش کاهنده اثرات پیری، تزریق در مکان‌های مختلف و به دست افراد غیرمتخصص انجام می‌شود. بر طبق قانون، تزریق بوتاکس باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پس در اولین مرحله تلاش کنید تا پزشکی مجرب و متبحر برای تزریق بوتاکس خود پیدا کنید.

2. تدوین یک برنامه‌ منظم تزریق بوتاکس

بعد از انتخاب پزشک و مرکز مناسب برای تزریق بوتاکس، باید جلسات درمانی شما برنامه مشخص و مدونی داشته باشد. بوتاکس دارویی موقت است و پس از مدتی اثرش از بین می‌رود، همچنین هر فرد ویژگی های مخصوص به خود را دارد و برنامه‌ و محل تزریقات نیز باید با توجه به شرایط شما تدوین شود.

3. برآورد هزینه‌های تزریق بوتاکس

مسئله مهمی که شاید باید در ابتدا به آن توجه کنید، هزینه‌های این روش زیبایی و جوان سازی است. از آنجا که بوتاکس یک درمان موقتی است، بین ۴ تا ۶ ماه دوام دارد که آن هم به سن، میزان انعطاف‌پذیری صورت و محل تزریق بستگی دارد. اگر بعد از تزریق اول به این نتیجه رسیدید که نتایج خوش‌آیند است، باید بین ۲ تا ۶ جلسه در سال برای تمدید تزریق به پزشک مراجعه کنید.

4. ممنوعیت های تزریق بوتاکس 

خانم‌هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند، مبتلایان به بیماری‌های عصبی یا اختلالات عضلانی، افرادی که داروهای ضد انعقادی یا رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، و همچنین افرادی که در محل تزریق دارای تبخال، مشکل پوستی یا عفونت فعال هستند.

تزریق بوتاکس | جوان سازی پوست | هزینه تزریق بوتاکس | پزشک متخصص بوتاکس | اولین تزریق بوتاکس | تاثیر تزریق بوتاکس | ماندگاری تزریق بوتاکس

5. یک هفته پیش از تزریق بوتاکس

در تزریق بوتاکس مانند بسیاری دیگر از عمل‌های جراحی باید درباره نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید. استفاده همزمان برخی داروها با بوتاکس، سبب کبودی آن ناحیه‌ میگردد.

6. یک ساعت قبل از تزریق 

با راهنمایی پزشک از بی‌حس کننده های معتبر استفاده کنید، لایه ضخیمی از کرم را روی پوست خود بمالید و اجازه ندهید که کرم روی صورت شما خشک شود.

7. اطلاعات کافی از پزشک خود کسب کنید. 

به راحتی درباره عمل تزریق و مقدار دوز مصرفی از پزشک سوال کنید، این اطلاعات به شما آرامش میبخشد و این حق شما است که از روند درمان خود مطلع باشید.

پس از تزریق بوتاکس کمی صبر کنید، حدود ده دقیقه زمان لازم است تا بوتاکس جذب عضلات شود. اگر قصد آرایش دارید حتما حدود دو ساعت صبر کنید تا عضله ها و ماهیچه های عصبی با بوتاکس ادغام شوند. بخاطر داشته باشید که در روز تزریق بوتاکس، اصلا نمیتوانید ورزش کنید.

تزریق بوتاکس | جوان سازی پوست | هزینه تزریق بوتاکس | پزشک متخصص بوتاکس | اولین تزریق بوتاکس | تاثیر تزریق بوتاکس | ماندگاری تزریق بوتاکس

 

و در پاسخ به این سوال که آیا بوتاکس همه چین و چروک های زیر چشم را رفع می کند؟

باید بگوییم بوتاکس اثربخشی بالایی دارد، اما فقط برای رفع چین و چروک هایی که در اثر حرکت عضلات ایجاد می شوند، استفاده می شود. تزریق بوتاکس عموما برای رفع خطوط بین ابرو، خطوط پیشانی، چین و چروک های پنجه کلاغی و خطوط اطراف چشم می باشد.

یادتان باشد که خطوطی که روی صورت ثابت شده اند، به تنهایی با تزریق بوتاکس رفع نمی شوند و باید با سایر روش های درمانی آنها را از میان برداشت.

همچنین بوتاکس نمی تواند چین و چروک ها را بطور دائم رفع کند، زیرا اثربخشی آن موقتی است. تزریق بوتاکس به دور چشم ، فقط ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و پس از این مدت ، چین و چروک ها دوباره باز میگردند، زیرا مسیر ارسال تکانه های عصبی فعال شده و عضلات دوباره منقبض می شوند؛ بنابراین برای حفظ نتایج دائمی تزریق بوتاکس باید تمدید شود .

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق اینستاگرام بیوتی طب با ما همراه باشید.