زیبایی, لیزر موهای زائد, مقالات

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد

در حال حاضر لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن است، در این بخش قصد داریم تا برخی نکات مهم درباره لیزر موهای زائد را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد

1. این نکته را به خاطر داشته باشید که تمام موهای ناخواسته در اثر لیزر از بین نمی روند زیرا برخی از آنها نسبت به لیزر، مقاوم هستند و برخی دیگر نیز قدرت رشد مجدد پس از درمان با لیزر را دارند. متخصصان بر این باورند که در ایده آل ترین شرایط ممکن هم امکان بازگشت و رشد مجدد حدود 20 تا 30 درصد از موهای لیزر شده وجود دارد.

2. لیزر موهای زائد جزء درمان های لیزری بسیار کم عارضه می باشد.

3. تمام افرادی که دارای موهای زائد بسیار هستند، داوطلب مناسبی برای لیزر نیستند.

موهای زائد عموما به دو دلیل هورمونی یا غیرهورمونی ایجاد می شوند: اگر علت اختلالات هورمونی باشد همزمان با لیزر، درمان دارویی نیز انجام می شود تا از رشد موهای جدید پیشگیری کند و همزمان، لیزر موهای ایجاد شده را از بین می برد.

افراد پرمویی که اختلالات هورمونی ندارند (هایپر تریکوز)، هرچه پوست روشن تر و موهای تیره تر با قطر بیشتر داشته باشند، احتمال رفع دائمی موهایشان توسط لیزر بیشتر است.

همچنین بخوانید: نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

4. لیزر موهای زائد معمولا هر 4-6 هفته یکبار و آن هم به مدت 4-6 جلسه انجام می شود که بطور میانگین 80 تا 90% بهبودی در آن است، البته هر 1-2 سال باید حتما لیزر درمانی تکرار شود.

5. رنگ پوست عامل مهمی در  لیزر درمانی است. از آنجا که امکان سوختگی و آسیب های پوستی با لیزر در افراد دارای پوست های تیره بیشتر است، افرادی که سولاریوم کرده اند یا حمام آفتاب گرفته اند یا پوست های بسیار تیره ای دارند، باید از لیزر کردن موهای زائد خود به شدت پرهیز کنند و یا حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنند.

لیزر موهای زائد | لیزر موهای زائد مردان | لیزر موهای زائد زنان | هزینه لیزر موهای زائد

6. مصرف برخی داروهای خاص مانند مسکن ها یا داروهای ضد التهاب غیر کورتونی، کوتریموکسازول، گروهی از داروهای مدر، برخی داروهای دیابت، کینین و کنیدین، برخی تتراسایکلینها، آمیودارون، پیروکسیکام، سولفونامیدها، سولفونیل اوره ها، داروهای ضدبارداری خوراکی و ایزوترتینوئین باعث ایجاد محدودیت در لیزر موهای زائد شما می شود.

7. علت تفاوت قیمت خدمات لیزر در مراکز مختلف وجود دستگاه های متفاوت برای لیزر می باشد.

8. اگر مشکل هورمونی خاصی نداشته باشید و زیر نظر متخصص پوست با دستگاه های استاندارد موهای زائد بدن خود را لیزر کنید، باید بعد از جلسه اول حدود 70 درصد و بعد از جلسه دوم هم حدود 90 درصد از موهای زائدتان رفع شود.

برای آنکه بهترین نتیجه را از لیزر بگیرید نباید حدود 1 ماه قبل از لیزر، موهای خود را با روش هایی مانند اپیلاسیون یا موم انداختن از ریشه بکنید. همچنین 2 ماه قبل نیز نباید سولاریوم کنید یا حمام آفتاب بگیرید.

9. برخی از مراکز زیبایی برای تبلیغ و جذب مشتری ادعا میکنند که در یک جلسه لیزر کل بدن را انجام می دهند، این امری محال است زیرا بدن هر فرد در هر جلسه می تواند مقدار محدودی اشعه لیزر را تحمل کند، و شما در هر جلسه فقط می توانید قسمتی از بدن خود را لیزر کنید و برای رفع کل موهای زائد بدن باید چندین جلسه درمان خود را ادامه دهید.

10. تمام موهای زائد بدن را میتوان به وسیله لیزر از بین برد. خانم ها بیشتر برای لیزر موهای ناحیه بیکینی، زیر بغل، پاها و صورت و آقایان بیشتر برای موهای زائد ناحیه کمر، سینه، صورت و پاها به مرکز زیبایی های زیبایی مراجعه میکنند.

11. قبل از انجام هر گونه اقدامی برای رفع موهای زائد خود حتما با پزشک متخصص مشورت کرده و این کار را حتما در مرکز زیبایی های تخصصی و با پزشک متخصص زیبایی انجام دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر آر اف در مرکز زیبایی بیوتی طب می‌توانید از طریق رزرو آنلاین و اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.