تزریق بوتاکس, مقالات

عوارض تزریق بوتاکس در ابروها و پیشانی

عوارض تزریق بوتاکس در ابروها و پیشانی

گفتیم که یکی از روش های پرطرفدار برای زیباسازی و همچنین جوانسازی پوست، استفاده از تزریق بوتاکس است که به رفع چین و چروک ها کمک بسیار میکند. با وجود آنکه این روش بسیار ایمن و کم عارضه است، اما در این بخش به توضیح تعداد نادری از عوارض تزریق بوتاکس در ابروها و پیشانی خواهیم پرداخت.

برای آشنایی بیشتر بر روی لینک عوارض تزریق بوتاکس کلیک کنید.

عوارض تزریق بوتاکس | عوارض بوتاکس | تزریق بوتاکس | پزشک متخصص بوتاکس | بوتاکس ابرو | بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس درمانی امن و بی خطر

بوتاکس نیز مانند هر دارو یا تزریقی خطرات مخصوص به خود را دارد، اگر در مرکزی نامعتبر و توسط غیرمتخصص انجام شود.

با آنکه در سال ۲۰۰۹ میلادی، FDA هشدار داد كه تزریق بوتاكس ممكن است در ناحیه تزریق شده “علائم بوتولیسم” مانند ضعف عضلات و مشكل در تنفس را از ساعت ها تا هفته ها پس از تزریق داشته باشد اما بیشتر عوارض بوتاکس مانند خونریزی، کبودی، درد، تورم و سردردهای موقتی در روند تزریق به وجود می آید و خیلی زود نیز از بین می روند.

بنابراین برای به حداقل رساندن عوارض بوتاکس، در وهله اول به پزشک متخصص پوست و مرکزی معتبر مراجعه کنید؛ و پس از آن توصیه ها و مراقبت های پس از تزریق بوتاکس را حتما رعایت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مراجعه نمایید. 

عوارض تزریق بوتاکس | عوارض بوتاکس | تزریق بوتاکس | پزشک متخصص بوتاکس | بوتاکس ابرو | بوتاکس پیشانی

عوارض تزریق بوتاکس در ابروها و پیشانی

همانگونه که میدانید بوتاکس سمی ضعیف شده است که امکان دارد در برخی افراد ایجاد حساسیت کند و عدم توجه به توصیه‌های پزشک نیز احتمال بروز این حساسیت ها را افزایش می دهد. بنابراین رعایت نکات قبل و بعد از تزریق در عدم بروز عوارض و همچنین ماندگاری نتایج بسیار تاثیرگذار است.

در زیر به تعدادی از نادرترین و در عین حال مهمترین عوارض تزریق بوتاکس در ناحیه ابروها و پیشانی اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

افتادگی ابرو 

عضله پیشانی را فرونتالیس می نامند که عضله‌ ای نازک، عریض و حساس به دزهای پایین بوتاکس است. اگر محل تزریق بوتاکس در پیشانی بیش از اندازه پایین باشد، باعث افتادگی ابروها و همچنین پلک‌ها می شود.

در این حالت شما بر روی پیشانی و پلک‌های فوقانی خود احساس سنگینی می‌کنید و با آرایش کردن نیز این مساله بدتر می‌شود. این عارضه تاثیری بر روی بینایی نمی‌گذارد و معمولاً پس از ۱ تا ۴ هفته خود به خود رفع می‌شود.

علت وقوع این عارضه مانند دیگر عوارض بوتاکس میتواند به دلیل کم‌تجربگی تزریق‌ کننده و همچنین عدم شناخت آناتومی صورت رخ می‌دهد.

احتمال افتادگی پلک و ابرو، در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص زیبایی صورت بگیرد، صفر است.

چهره یخ زده و بی احساس

چهره بی‌احساس (Frozen look) یکی دیگر از عوارض بوتاکس پیشانی است که به دلیل تزریق بیش از دوزهای بوتاکس در ناحیه پیشانی به وجود می آید.

همانطور که در سطهای بالا اشاره کردیم، عضله‌ پیشانی نسبت به تزریق بوتاکس حساسیت بالایی دارد. بهمین دلیل برای جلوگیری از این عارضه، باید دوز پایینی از بوتاکس را به پیشانی تزریق کرده و نتایج آن را ۱ ماه بعد بررسی می‌کنیم.

البته در بیشتر مراجعین، هرگز نیازی به تزریقات بیشتر نیست اما در موارد نادر نیز باید دوز بسیار کمی برای رفع خطوط باقی‌ مانده تزریق شود.

علامت مِفیستو

بالا رفتن بخش میانی و یک‌ سوم انتهایی ابرو را مفیستو می‌گویند، و این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که دو طرف عضله‌ پیشانی به خوبی با تزریق بوتاکس فلج نشده باشند.

مهمترین علت وقوع این عارضه نادر را میتوان کم تجربگی متخصص و همچنین میزان پایین و ناکافی بودن مقدار دز بوتاکس در محل تزریق بیان کرد.

عوارض تزریق بوتاکس | عوارض بوتاکس | تزریق بوتاکس | پزشک متخصص بوتاکس | بوتاکس ابرو | بوتاکس پیشانی

ماندگاری بوتاکس ابروها و پیشانی

بطور معمول حدود 1 تا 2 روز پس از تزریق بوتاکس، میتوانید تاثیر آن را در ناحیه ابروها و پیشانی خود مشاهده کنید که عضلات به آرامی شل شده و از آن حالت فلج بیرون می آیند و پوست شروع به صاف شدن می کند.

پس از آنکه چین و چروکهای پیشانی کاملاً شل شد، حدوداً ۳-۴ ماه این ماندگاری همراه با چهره شماست. هرچه عضلات ناحیه تزریق شده را آرامتر نگه دارید، ظاهر خطوط بهتر شده و دیگر خطوط عمیق تر نخواهند شد.

برای دریافت مشاوره و نوبت دهی می توانید با ما تماس بگیرید و یا با ما از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید.