مقالات, پوست و مو, زیبایی

روش های جوانسازی پوست

روش های جوانسازی پوست

پیری و افزایش سن همراه با تغییراتی که در ظاهر افراد ایجاد می شود، مانند نمایان شدن چین و چروک در پوست به خصوص در صورت امری اجتناب ناپذیر است؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی میتوان این روند را کاهش و یا بهبود بخشید. در این بخش قصد داریم تا شما را با مهمترین روش های جوانسازی پوست آشنا کنیم.

علائم پیری پوست

ظهور نشانه های افزایش سن در پوست هر فرد با دیگری کاملا متفاوت است. برخی از افراد در سن 25 سالگی و برخی دیگر در سن 30 سالگی کم کم نشانه های پیری را در پوست صورت خود مشاهده میکنند و برخی شاید تا 40 سالگی مشکلی نداشته باشند.

  • چین و چروک

اولین نشانه‌های پیری پوست است که معمولا از 30 سالگی با ظهور خطوط دور چشم، خط خنده و اخم و همچنین خطوط پیشانی آغاز می‌شود. در بوجود آمدن چین و چروک‌ها، ژنتیک و سبک زندگی افراد نیز دخیل هستند.

  • شل شدن و لاغری پوست صورت

که بدلیل کاهش کلاژن و الاستین، کاهش رطوبت پوست، از بین رفتن بافت چربی ها، تحلیل ماهیچه های صورت بوجود می آید باعث ظهور خطوط پنجه کلاغی، خط خنده، تیرگی و خشکی پوست، چین و چروک‌های اطراف لب و روی پیشانی می شود.

  • تغییر لایه های پوستی

پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده که این لایه ها به بافت چربی و ماهیچه‌ای متصل هستند، و وظیفه ساخت سلول‌های جدید و ترمیم پوست را بر عهده دارند. بطور متوسط در هر دقیقه حدود ۳۰ هزار سلول پوستی می‌میرد و با سلول های جدید جایگزین می‌شوند. افزایش سن، مصرف دخانیات، اشعه فرابنفش خورشید و استفاده از شوینده‌های نامناسب عملکرد این سلول‌ها را تا حدودی مختل می‌کند.

جوانسازی پوست | هایفوتراپی پوست | مزوتراپی پوست | پزشک متخصص جوانسازی پوست | هزینه جوانسازی پوست

جوانسازی پوست 

از شایع‌ترین مشکلات پوستی میتوان به چین و چروکها ، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن اشاره کرد که با افزایش سن و یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست، استفاده از روش‌های جوانسازی پوست است که به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری میکند.

 

مهمترین روش های جوانسازی پوست

مراقبت از پوست سن و سال خاصی ندارد، و این نکته را بخاطر داشته باشید که حتما نباید مشکل پوستی داشته باشید یا پوست صورتتان چروکیده شده باشد تا به فکر جوانسازی پوست خود بیفتید.

  • روش‌های تهاجمی که شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست می باشد و معمولاً دارای هزینه‌های گزاف، نیاز به بستری شدن، دوره‌ نقاهت طولانی و عوارض و خطرات بسیار است؛ اما می‌توان گفت که ماندگارترین نتایج را دارند.
  • روش‌های کم‌تهاجمی که شامل هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل است معمولا ارزان تر از روش های تهاجمی بوده و اثرات چشمگیری بر روی پوست دارند.
  • روش‌های غیرتهاجمی که شامل مراقبت‌های کلی پوست مانند استفاده از کرم‌های ضد چروک و درمان های خانگی است که کم‌خطرترین و ساده‌ترین روش‌ها هستند؛ اما تاثیر چندانی بر روی پوست نمی‌گذارند.

جوانسازی پوست اقدامی پیشگیرانه است که روش ها و خدمات گسترده ای را در بر می‌گیرد، ک در زیر به مهمترین و بهترین این روش ها اشاره خواهیم کرد.

 

هایفوتراپی پوست

این روش از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است که از طریق امواج فراصوت باعث تحریک و تولید کلاژن می‌شود. کلاژن نیز باعث ترمیم بافت‌های پوست و همچنین حفظ خاصیت کشسانی پوست میشود که بدین ترتیب تا مدت ها خبری از پین و چروک نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید بر روی لینک جوانسازی پوست با هایفوتراپی کلیک کنید.

مزوتراپی پوست

همانطور که در بخش های قبل گفتیم مزوتراپی روشی کاملا کم ضرر است که با تزریق ویتامین ها و آنزیم ها و هورمون ها به بافت‌های میانی باعث تغذیه و هیدراته شدن پوست می‌شود، و بدین صورت شما بعد از دوره درمان درخشان‌تر، سفت‌تر و شاداب‌تر خواهد شد.

میکرونیدلینگ پوست

این روش کمی دردناک‌تر اما نتایج بهتری نسبت به سایر روش ها دارد. با دستگاه یا بصورت دستی یک سری منافذ بر روی پوست بوجود می‌آید و سپس پوست با سرم‌های ویتامین c یا کلاژن ساز ماساژ داده می شود. این منافذ باز باعث جذب بهتر و آسان تر سرم شده و بدین شکل چین و چروک و همچنین آکنه به خوبی رفع می شوند.

جوانسازی پوست با لیزر

لیزر فرکشنال CO2 به عنوان بهترین روش جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته شده زیرا به خوبی می تواند روند تولید کلاژن را هم در لایه های بیرونی و هم لایه های درونی سرعت ببخشد.

نتایج درمانی فوق العاده این روش نیز شامل یکنواخت کردن لایه سطحی و روشن کردن پوست، کاهش لکه و کک و مک، بسته شدن منافذ پوست، افزایش تولید کلاژن و بازسازی کلی پوست با برگشتن حالت کشسانی و به تاخیر انداختن روند پیری میباشد.

جوانسازی پوست با تزریق ژل

تزریق ژل یا همان فیلرها بعنوان ساده ترین و تقریبا ارزان قیمت ترین روش های جوانسازی پوست در ایران شناخته می شود. در ساختار ژل های تزریقی از موادی مانند کلاژن، اسید هیالورونیک استفاده می شود که باعث از بین بردن خطوط صورت در قسمت های مختلف، افزایش حجم لب و گونه، از بین بردن جای جوش و زخم و سوختگی و همچنین ایجاد زاویه فک می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع فیلر صورت میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

بر خلاف سایر روش ها، هدف از تزریق بوتاکس بازسازی و افزایش تولید کلاژن نیست. در واقع با تزریق بوتاکس، بخشی از عصب های پوست به طور موقتی فلج شده و بدین صورت چین و چروک ها کاهش می یابند. بیشتر افراد از بوتاکس برای جلوگیری از بوجود آمدن خط اخم بین دو ابرو استفاده کنند.

از تزریق بوتاکس در اصلاح خطوط گردن، کاهش چین و چروک پوست صورت و درمان تعریق بیش از حد میتوان استفاده نمود.

جوانسازی پوست | هایفوتراپی پوست | مزوتراپی پوست | پزشک متخصص جوانسازی پوست | هزینه جوانسازی پوست

 

برای کسب اطلاعات از روش های جوانسازی پوست مرکز زیبایی بیوتی طب و همچنین دریافت قیمت دقیق، علاوه بر مراجعه حضوری به مرکز و صحبت با پزشک متخصص زیبایی میتوانید از طریق رزرو آنلاین و اینستاگرام نیز با ما در ارتباط باشید.